V tele máte litre zadržanej vody: Tu je 6 spôsobov, ako sa opuchov zbavíte raz a navždy!

Zadržiavanie vody v tele je veľmi nepríjemným javom, aj keď sa nejedná o život ohrozujúci stav, ale môže dôjsť k závažnejším zdravotným problémom ako je zlyhanie srdca alebo ochorenie obličiek. Pritom väčšine prípadov zadržiavanie vody sa dá predísť, vyliečiť alebo aspoň zmierniť prejavy.

Najčastejšie príčiny sú:
1) Nadmerný príjem sodíka
Ak konzumujete potraviny s vysokým obsahom sodíka, prípadne, ak veľa solíte a zároveň neprijímate dostatok tekutín, telo prepne do takzvaného rezervného módu, kedy začína zhromažďovať tekutiny. Bunky sa snažia rozriediť vysokú koncentráciu soli a dokážu zväčšiť svoj objem dokonca až 20x!

Soľ nie je jediným zdrojom sodíka. Jeho vysoký obsah majú aj potraviny z plechovky, spracované mäso (salámy, šunka, klobásy) a tiež niektoré druhy korenia. Bežná soľ možno nahradiť morskou alebo himalájskou soľou.

2) Nedostatok vitamínu B6
Vitamín B6 zaisťuje rovnováhu vody v tele. Keď telu chýba, môžu nastávať poruchy v hospodárení s ňou. Štúdia publikovaná v Denníku vied starostlivosti o ľudí (Journal of Caring Science) zistila, že ženy, ktoré trpeli na predmenštruačný syndróm, dosiahli výrazného zlepšenia stavu, pokiaľ užívali vitamín B6.

Medzi potraviny s vysokým obsahom vitamínu B6 patrí:
kuracie mäso
tuniak
morka
hovädzie mäso bez tuku
slnečnicové semená
sušené ovocie
pistácie
zemiaky so šupkou
banány

3) Nedostatok draslíka
Tento dôležitý minerál zaisťuje správne fungovanie telesných orgánov, tkanív i samotných buniek. Ide o tekutinu, ktorá sa stará o rovnováhu tekutín v tele. Konzumácia potravín s vysokým obsahom sodíka, nadmerné potenie pri cvičení a nedostatočný príjem potravín s obsahom draslíka vedie k vyčerpávaniu jeho zásob.

To všetko potom prispieva k vzniku opuchov. Okrem toho, nedostatok draslíka vedie aj množstvu ďalších zdravotných problémov ako sú priberanie, kŕče alebo bolesti svalov. Draslík a sodík sa navzájom vytláčajú. Zvýšenie príjmu draslíka tak vedie k vyplavovaniu sodíka prostredníctvom moču, čím sa následne zmierni aj opuchy v tele. Draslík sa nachádza v takmer všetkým ovocí, ale najviac ho je v melónoch, zemiakoch a banánoch. Môžete uvažovať aj o jeho doplňovanie aj v podobe doplnkov stravy.

Článok pokračuje na ďalšej strane…