Obchodnícke triky, vďaka ktorým si kúpime aj čo nechceme. Takto snami manipulujú predajcovia

brightside.me

Zaručene sa to stalo už každému z nás. Vybrali sme sa do obchodu pre pár konkrétnych produktov, no skončili sme pri pokladni s plným vozíkom. Ono to v skutočnosti nie je ani tak naša chyba. K tomuto javu dochádza na základe vplyvu našich emócii.

Človek sa podľa nich rozhoduje až v 85% prípadov. Obchodné reťazce sú si vplyvu reklám na našu psychiku vedomé, čiže rafinovane využívajú rôzne taktiky, ktorými nás presvedčia o kúpe pre nás občas aj nepotrebného tovaru. Dnes sme si pre vás pripravili 10 najznámejších trikov, ktoré využívajú marketingoví odborníci, aby sme v supermarkete nechali čo najväčšie množstvo peňazí.

pixabay.com

– E-shopy:
Všimli ste si niekedy, že by pri produktoch na internete stálo, že majú ešte veľa zásob tovaru? Pravdepodobne nie. Väčšinou býva uvedené, že ostáva len posledných niekoľko kusov. Vôbec to však zvyčajne nie je pravda. Myšlienka, že je niečoho málo v nás vyvoláva pocit, že to chceme čím skôr získať. Takýmto spôsobom dokážu efekt zniekoľkonásobiť, ak pridajú k produktu niekoľko desiatok percentné zľavy. Pravda je však taká, že pôvodná cena produktu, ktorá je preškrtnutá taká nikdy nebola.

Pokračujte v čítaní článku na ďaľšej strane…