Veľa z nás by si prialo znížiť či zvýšiť krvný tlak, ktorý nás vie často potrápiť. Je to naozaj ťažké, ak sa naskytne situácia, kedy po ruke nemáte lieky, ktoré by vám pomohli alebo naopak užívanie liekov nepodporujete, ale neviete ako na to bez nich. Lekári vedia účinné triky aj bez liekov.

Ideálne čísla by sa mali pohybovať v hodnotách 120/180. Ak však čísla prekročia hodnoty 130-139/85-89, lekári hovoria o zvýšenom tlaku. Každé vyššie číslo je označované za hypertenziu. Nikto z nás ju zažívať nechce a komu sa to stáva hoci len zriedka, musí niečo zmeniť a to urgentne.

Vysoký tlak má veľmi výrazný vplyv na obličky, srdce a môže viezť dokonca k  ich zlyhaniu. Ak chcete takýmto ťažkostiam predísť, mali by ste následovať nižšie uvedené kroky.

1. Každý deň si doprajte minimálne 30 minút chôdze. Môže to byť aj iná forma pohybu, no mala by sa praktizovať päťkrát týždenne. Kľudne to môže byť aj bicyklovanie smerom na nákup alebo venčenie psa pred domom.

Článok pokračuje na druhej strane: